Hjem

lørdag 26. juni 2010

Oppsummering fra Foreldremøte vedr. skoletur den 3. Mars

Hei igjen alle sammen
Nedenfor følger en oppsummering fra møtet på Onsdag 3.mars. Vedlegg: Presentasjonen fra møtet, Reisedetaljer samt oversikt over de nylige etablerte dugnadsgruppene.

Reisedetaljer
Se vedlagte dokument.
Se også:
· Aktive fredsreisers sider vedr. skoleturer:
http://www.aktive-fredsreiser.no/turer/skoleturer/skoleturer_start.htm

· Oversikt over hotellene vi skal bo på (Klasse C+D skal sove på ”Hotel Junior” og ”Centrum Dialogu”. Klasse A+B på ”POP”):
http://www.aktive-fredsreiser.no/turer/skoleturer/hoteller_polen.htm

· Hver familie må sørge for at Reiseforsikring, Evt. avbestillingsforsikring, Pass og Helsetrygdkort er på plass før turen. (Se http://www.aktive-fredsreiser.no/turer/skoleturer/info.htm. Mer informasjon kommer.


Inntekter
Som nevnt på møtet ligger vi dessverre langt etter skjemaet med hensyn til inntekter. Som dere vil se i det presentasjonen fra foreldremøtet er det en betydelig sum vi trenger. Det er derfor uhyre viktig at vi alle mobiliserer alle krefter slik at det meste av pengene er på plass før sommeren.

Vi oppfordrer alle som har mulighet, om å bidra med et ”Anonymt pengebidrag” på 2000.00. Pengene settes inn på bankkonto 0539.66.35625.

Dugnadsgrupper
Dugnadsgruppene for klasse 9A, 9B, 9C og 9D er nylig etablert og er nå godt i gang med planlegging av mulige dugnader og andre aktiviteter. Følg med på informasjon fra disse gruppene. (Vi arrangerer en intern konkurranse mellom gruppene. Gruppen som bidrar mest får en premie!)

· Vedlagte Excell-ark lister kontaktpersonene i dugnadsgruppene.

· Alle tips (forslag til dugnader, behov for hjelp) kan sendes direkte til gruppene eller via Reisekomiteen. Gruppene prioriterer og bemanner dugnadene de ønsker å gjennomføre.

· Timebasert tjenester solgt i hjemmet. Vi oppfordrer alle elevene til å begynne å registrere timer og kroner allerede nå. Vi har budsjettert med 1500 kroner per elev. (Med 2,5 timer "hjemmearbeid" av 75 kroner i uka frem til 1.mai (20 timer) får vi et bidrag på 1500 kr). Vi planlegger å lage et skjema for dette hvor eleven kan registrere timer med hjemmearbeide. Dette for å få en oversikt over framtidige inntekter.

· Vi håper alle foresatte er behjelpelig med å formilde informasjon fra dugnadsgruppene slik at oppslutningen rundt gruppene blir så høy som mulig.

· Deltakelse på dugnadsgrupper er obligatorisk og kommer i tillegg til ”Timebasert tjenester solgt i hjemmet”.


Dugnadsgruppen for Legater har fungert en tid og har lagt ned masse godt arbeide som allerede har gitt resultater. Veldig spennende!

Informasjon fra lærerne
· Elisabeth kunne informere oss om at de i perioden før reisen har/vil ha temaer relevante for turen i undervisningen.

· Tur til Holocaustsentret i Oslo er planlagt i August (Dvs. før turen til Polen).

· Elevbedrift var en suksess. (Overskuddet i elevbedriften går til Skoleturen. Overskuddet var på ca. 60 000, men noe av pengene skal brukes til andre formål i klassene. Det er uansett et kjempeflott bidrag).


Påskesjokolade
På møtet ble vi enige om å gjøre en ny salgsaktivitet med sjokolade. Alt salg godskrives den enkelte elev. Det blir ny mulighet for å hente varer Onsdag 10. Mars mellom kl 18.00 – 19.00.

Innbetalinger
Alle innbetalinger (salgspakker, påmeldingsavgift, frivillige gaver, med mer) skal inn på samme bankkonto 0539.66.35625. For at vi ikke skal miste oversikten er viktig at alle innbetalinger merkes med Elevens navn, Klasse og hva beløpet gjelder.

Ny status
Vi planlegger å ha et nytt statusmøte før sommeren. (Muligens kombinert med en sommeravslutning).

Ha en fortsatt god søndag!
Vennlig hilsen
Reisekomiteen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar